click me

Thursday 4 August 2016

4. Cancer


assalammualaikum semua....

battles. semua hamba ALLAH kat dunia ni kena berdepan dengan battles masing-masing, battles pasal keluarga, pasal anak-anak, pasal kerja, pasal duit, pasal hutang, pasal sakit and the list will grow long kalau nak tulis semua. battle yang satu ni is about someone in the family yang struggle dengan cancer and his kidney failure....


dia kuat!!! manusia yang paling kuat yang pernah saya jumpe, walau disahkan sakit, dia masih mampu tersenyum and tersenyum and tersenyum.....dia tak lekang dengan senyuman, dia tak pernah bersungut, merungut dengan battle yang sedang dia hadapi, muram durjana, murung jauh sekali....


he had struggled so much and the best thing about him is, he doesn't give in to negativity!!!
it's like, ' what the hair!!! ' so what, kalau aku ade cancer siap dengan kidney failure!!! ' what the HAIR man....life must go on and i wanna live happily despite battles yang ALLAH bagi kat aku ni '  

kagum!!! kekuatan dia buat saya malu dengan diri sendiri yg kadang-kadang diuji sedikit tapi menangis berbakul-bakul, rasa lemah, rasa longlai bagai!!! selain kagum dengan dia, saya jugak kagum dengan his wife yang sentiasa di sisi, yang saya kenal seorang yang sangat fragile before tapi jadi seorang yang sangat kuat instantly....it's shows how strong love is, boleh mengubah manusia jadi ape saja demi insan tercinta. again, saya kagum!!!

moga ALLAH permudahkan segalanye buat mereka sekeluarga....




No comments:

Post a Comment