click me

Tuesday 15 May 2012

3. Nak mandi jer!

cik darlin : esok kita gi penang jalan-jalan nak?
saya : memanjang penang pon mamat nih........(dlm hati okay)
cik darlin : nak tak gi penang?
saya : malas arr - kan baru jer gi penang - kita gi teluk batik jer la - dekat pon dekat! kita gi mandi2 makan2.
cik darlin : ok gak makan2 - awak nak masak ape?
saya : terpinga2 tipah - kena masak le pulak!!!!! - peh tu buat2 x dengar!!!!
cik darlin : kalau awak masak nasi lemak - kita makan2 tepi pantai best gak.
saya : saya kena masak ke? muka menggong x paham soalan konon!
cik darlin : abih...picnic - mesti bwk bekal - baru best....
saya : buat2 sibuk...dlm hati - hekeleh...zaman batu tul la cik darlin nih - bwk bekal segala!!!!

amik ko - nak sgt gi teluk batik - pukul 4 pagi - mula memasak - mengemas sambil menjerit2 membangunkan iman n isymil dari bawah - mimpi arr depa nak bangun subuh2 amat nih!
me-ready-kan brg2 - nasi lemak,sambal,ikan bilis,telur dadar,teh o n susu utk ilham - pinggan,gelas,sudu,senduk siap periuk letrik ko - rasa2 nak angkut dapur ngan peti sejuk sekali - leh masak2 kat tepi pantai!!!!
tido diteruskan
mamat ni dgn air liur basi lagi!!


bertolak seawal pukul 6 pagi - lepas solat subuh - kome x yah nak mandi2 - berus gigi jer - saya wajib mandi sbb bila kita memasak - kan kita berbau 'bawang' - sampai pantai - org x ramai - ate baru kul 7 pagi - mmg itu plan saya - saya dan anak2 terus mandi2 - cik darlin - duduk2 sambil amik gambar jer dr jauh - tapikan tension........sbb gambar2 saya tgh mandi2 - 96% buruk2 belaka - nasib org gemok - bila pakai baju renang - kat belakang daging bertingkat2 - depan perut buncit - jelas kelihatan melekat2!!!menci,menci,menci! gambar2 kat bwh ni - LULUS - gambar2 bercanda ditepian pantai ngan anak2 - DELETE jer la - muntah nasi lemak kalo tengok!!!! gambar tgh makan nasi lemak yg saya masak pon x leh letak sbb baju tu sungguh melekat2........


tepat pukul 9.30 pagi - siap2 - mandi2 untuk BALIK - anak2 saya cam - hah!!!balik!!!! awalnye ibu - sebelum matahari terbit tinggi - jom balik - muka seposen masuk keter - lain kali buat muka 100 hengget boleh tak - mahai sikit!!!pukul 10 pagi berangkat balik sambil melihat berduyun2 manusia baru sampai dgn bekalan yg OMG!!! nak bertapa kat pantai ke hapa!!!! tidak.......................



1 comment:

  1. hok aloh... kalau saya maunyer merempan gak. xrok arr akak ni, piknik time org xdok...xder feel piknik daaa... iman & isyimil baru nk test market. adoi...mak xbagi chance langsung. huhuhu.

    ReplyDelete