click me

Wednesday 9 July 2014

16. Gulai tempoyak

gulai tempoyak adalah heaven - kalau semua orang suke gulai tempoyak ikan patin - ikan kembong - ikan jelawat or ape2 je la - saya suke gulai tempoyak yang kosong!!! yang ade ikan2 ni saya makan tapi kurang gemar......gulai saya
kalau nak letak isi pon - boleh la letak tomato potong2 besar or timun potong2 tebal just right before saya padamkan api - gulai saya betoi2 rasa tempoyak!!! betoi2 pedas dan betoi2 pekat!!! kalau orang tengok - alahai kesiannyer gulai tempoyak ko nina..............kosong!!! tapi kosong tu yang buat dia sangat heaven!!! yummy!!! owh lagi satu - gulai tempoyak pucuk ubi and petai - seindah nama gitu juga la rasanyer - gulppp!!!
ps : hari ni saya berbuka dgn gulai tempoyak letak tomato semata-mata - makan sorang2 sambil pejam2 mata........

No comments:

Post a Comment