click me

Saturday 10 January 2015

6. Pra Kafa and tadika

            ilham : ibu esok kat sekolah cikgu nak amik gambar adik!!!
                    saya : iye...nape cikgu nak amik gambar adik?
                          ilham : sebab adik comel sangat la!!!
                               saya : comel macam ibu kan?
               ilham : bukan.....eh!!!! ye...ye...comel mcm ibu!!!
                            (tau takut..............kahkahkah)
                        pagi tadi masa siapkan dia kesekolah :

                   saya : ilham nanti amik gambar kena senyum taw....
                           ilham : senyum macam nih ke ibu?
                      saya : mcm tu nampak adik gemokkk!!! mata kecik!!!
                                           ilham : mcm nih?
                                 saya : tu mcm  muncung itik!!!!!
                                         ilham : ibu nih!!!
                      saya : adik senyum mcm biasa mesti comellll...
                                         ilham : mcm nih?
               saya : haaaaa mcm tu comel - hensem - menawan!!!!
    ilham : (senyum sampai telinga) sambil tanye - menawan tu ape ibu?
           saya : menawan tu mcm ibu la.....orang tengok mesti suke!!!                                        (contoh kena diri sendiri!!! haktui!!!)
                            ilham : adik tengok tak suke pon!!! 
                                      saya : adik!!!!!!!!!!!
                              ilham : eh.....suke....suke.... 

atas tu flashback entry lama - suka ati ai le nak flashback throwback!!! so since ilham dah graduate saya and cik darlin decided tahun ni hantar jer ilham kat PPI untuk kelas pra KAFA - biar dia jadi ustaz sikit - plan saya nak antar dia tadika belah pagi - petang pra KAFA tapi cik darlin kata sian dia pagi petang belajar!!! boleh!!! reason sebenar - dia yang tak boleh nak fetch ilham time balik tadika!!! amik masa jugak la saya pikir - cadangan pon banyak tapi sume cik darlin tak suke!!! banyak cekadak!!! part pikir2 mmg serah kat saya!!! cik darlin dia tak suke pikir-pikir...so pasal hal anak-anak , mmg saya kena pikir tapi ujung-ujung kang kalau dia tak suke , dia cakap tak boleh!!! senang-senang jer - sian tipah - sari suntuk perah otak nyaris botak!!! kesimpulannye :
lepas dah malas nak pikir-pikir sebab kang cepat nampak tua maka saya mengambil keputusan untuk.........

'SAYA' jer la yang jadi cikgu tadika ilham - nape tak pecaye???? risiko tinggikan? risiko mak malas ngajar!!! risiko mak sambung tido lepas subuh!!! risiko mak moody!!! risiko mak nak gi pasar!!! risiko mak nak gi gym!!! risiko mak nak tengok TV!!! the list will go on takkan abis - takpe...takpe...we give it a try - tanamkan azam - kuatkan displin - *omg pengsan* pendek citer - isnin depan 12 jan 2015 saya ade keje baru sebagai cikgu tadika ilham - since ilham memang a morning person - kelas bermula seawal 7.30 pagi right after his breakfast - sampai saat ini saya masih ragu-ragu - macamana la nak handle mamat tu nanti!!! will up-date the progress - progress anak murid ngan cikgu dia sekali!!! berdebar-debar - wish me luck guys........

No comments:

Post a Comment