click me

Wednesday 14 December 2016

6. WhatsApp

zaman sekarang semua kat hujung jari. nak shopping, nak belajar, nak beramal, nak bersedekah, nak mengumpat, nak memfitnah, nak bayar hutang and paling dasatttt nak mengedik or mengatal pon dah boleh di hujung jari!!! kemajuan dan pemodenan mmg banyak menyenang dan memudahkan hidup kita tapi kita kena la pandai, kena bersederhana dalam menggunakan semuanye...sebab kalau diguna tanpa ade sempadan, mmg parah akibatnye!!!

whatsapp ni salah satu daripada kemajuan yang memudahkan hidup sebab dia FREE!!! tapi whatsapp ni jugak la yang banyak melekakan dan memusnahkan hidup kalau kita terusan jadi hambanye!!! berwhatsapp biar berpada-pada, kena  tau batas. some people might think it's ok to lebih-lebih sikit berbicara dalam whatsapp sebab bukan berdepan and to these kind of people, can i say something!!! fuck you all!!!

hah!!! how does it feel when you read the " F " word i wrote? bagi yang tak kenal saya, mungkin ade yang fikir saya ni outspoken, saya ni mulut jenis puaka sepanjang zaman!!! bagi yang kenal, akan terkejut, nape pulak dgn saya nih!!! ade masalah kot!!! so nampak sangat, setiap yg kita tulis tu, bagi kesan pada yang membaca. jadi....menulis dalam whatsapp mmg kena ade batasan dan sempadan terutamanye bila membabitkan dua belah pihak yang berstatus, isteri dan suami orang, girlpren dan boypren orang!!! yang berstatus penghasut lagi la kena ade sempadan!!!


ramai giler rasanye yang hidup porak peranda gara-gara whatsapp ni. tu sebab saya cakap tadi, nak mengedik mengatal kat hujung jari jer sekarang nih!!! kes fitnah pon banyak, tau-tau si anu dah tak nak bertegur sapa dengan kita!!! macam-macam kes ade!!! tu kes yang betul-betul berniat jahat. tapi....walau kadang sekadar tulisan, sekadar gurauan, tak maksudkan pon ape yang ditulis, percaya la it does matters, sbb kadang penerimaan si A dengan si B lepas membaca adalah berbeza!!! tu sbb semua yang kita buat kena ade batasnye supaya bila A dan B baca, penerimaan itu sama. Paham?

oh yes!!! ni lagi satu!!! sejak ade whatsapp ni, group kaum Adam la yang paling meletop kebombom, sebab Porn is now bukan saja dihujung jari tapi dimana saja mereka berada!!!
tak kira muda, tua, tua kerepot, bujang, duda maupon suami, gambar lucah, gambar sexy menjadi santapan di group-group tanpa henti. tak payah dah beli DVD, ngadap computer ngadap TV, dlm phone sume ade, 98% ade!!! menci okay!!! untuk kaum adam, insaf la sebelum kamu disembahyangkan!!! booooooo!!!

No comments:

Post a Comment