click me

Tuesday 20 December 2016

7. Prof Dr Muhaya

Assalammualaikum semua....

semalam result PT3 kan! mesti ramai ibu ayah yang gumbira ria dan tak kurang juga yang bermuram durja...ibuayah la yg terlebih gumbira kalahkan anak sendiri. tak payah nak deny sbb ni mmg nyata!!! kalau bab kecewa, ibuayah juga yg terlebih sedih sedangkan anak macam tak rasa ape-ape!!!

saya dah lama jugak tinggalkan dunia yang terlampau obses dengan result anak nih!!! zaman iman dulu, yes, iam one of those mom. tapi saya dah bersara!!! i had enough. sekarang nih saya berikan ape saja yang anak-anak perlukan untuk pelajaran, utk mereka belajar, anything!!! tapi kini saya hanya mengajar sekadar mampu, dan saya tidak lagi terlampau memaksa anak-anak utk belajar, buat jadual belajar, buat soalan sendiri, buat things to do list  and bla...bla...bla...no more.
yang tinggal kini hanya kata-kata semangat dan nasihat....

2 bende ni jer yang saya teruskan to keep them going...to keep them moving...
kata-kata semangat dan nasihat yang ala-ala ustazah, yang ala-ala prof dr muhaya, yang ala-ala dato dr fadzilah kamsah, yang ala-ala nick vujicic semua saya bantai to keep them moving. kalau kita tak berkeras ni, risiko anak malas, anak tak berape nak hebat dalam pelajaran tu tinggi!!! tapi iam done jadi harimau malaya!!! DONE!!! kuasa ALLAH itu misteri, percaturan ALLAH jugak misteri. paling penting jangan pernah berhenti berdoa untuk anak-anak and do not give-up on your child....NEVER!!!


No comments:

Post a Comment