click me

Monday 9 February 2015

3. Perfect kah???


i'am the mom who makes other moms feel better!!! betoi kan....citer saya ngan anak-anak di sini banyak betoi yang mengambarkan saya tak sempurna, saya selalu jugak la cincai-cincai dalam certain things, saya garang, saya malas n the list gonna be long kalau nak tulis sume. once dah jadi mak, life is messier and crazier than ever before!!!! pada mak-mak yang so sempurna, yang so perfect in handling all matters, saya tabik tapi...........ade ke pong mak-mak cenggitu???? ke ramai yang perasan jer!!!!!

so di sini saya ingin mengambil kesempatan untuk memberi sepatah dua kata kepada semua mak-mak diluar sana bahawasanyer............
it's okay to be a "good enough mom" sebab to be a "perfect mom" is damn impossible!!!!!! i'am not the perfect mom and i'am okay with that!!! saya percaya kalau kita sekadar jadi a good enough mom pada anak-anak pon takpe, asal kita tulus ikhlas sayang anak-anak kita, kita jalankan saje tanggungjawab kita pada anak-anak sebaik dan sehabis ikhlas, in sya ALLAH, dipenghujung nanti anak-anak takkan anggap pon kita ni mak jenis, cukup2 makan, mesti depa cakap kita mak yang paling hebat, walaupon kita tak sempurna sepanjang membesarkan mereka.....in sya Allah, ai tak janji!!!! yang penting!!!!!

sebagai mak, kita jangan putus berdoa untuk anak-anak - penting nih!!!! Rasulullah SAW pon kata, ade 3 golongan yang doa mereka dimakbulkan Allah, doa orang yang dizalimi, doa para musafir dan doa ibubapa kepada anaknye....so jangan sia-siakan kemuliaan yang Allah kurniakan ini, berdoa untuk anak-anak kita ye........  

No comments:

Post a Comment