click me

Thursday 11 June 2015

3. Basuh sendiri....

semalam sembang-sembang dengan ilham tentang so many things, banyak sangat sampai saya sendiri terkedu, dia macam dah besar sangat, dah pandai macam-macam dan dah boleh harap jugak!!! boleh la kalau kita suruh kemas cushion, angkat pinggan letak kat sinki, ambilkan kain kotor kat atas bawah ke bawah dan paling best dah boleh basuh berak sendiri!!! 

it's about time la kan, umur dia pon dah 6 tahun!!! banding abang-abang, ilham lambat sikit, ade je helah dia!!! tapi sejak hari selasa lepas, saya buat bodoh jer, last-last dia give-up!!! permulaan saya suruh dia sabun 8 kali so that bontot boleh jadi harum semerbak.......and kali ke 9 will be basuh tangan sebelum keluar tandas......kiranye hari ni, hari ke empat dia menguruskan bontotnye sendiri. so far alhamdulilah, bila spot check bontot dia, CLEAN & CLEAR!!! tapi ade masa, dia bising jugak sambil dialog kat bawah nih keluar!!!

ilham : ibu....kenape ibu tak nak basuh berak adik?
saya : adik dah besar.....dah sekolah, kena la belajar basuh sendiri!!!!
ilham : kot-kot ibu malas.....
saya : (buat-buat tak dengar!!!! wakakakaka)


No comments:

Post a Comment