click me

Tuesday 12 August 2014

12. Pantang wei.........

pantang - ni bukan citer pasal 'dalam pantang' tapi pantang saya - u know pantang bersamaan getik - geram - meluat with something yang seems nothing to someone else BUT annoyed me like hell!!!


1. bila saya marah , anak2 melawan - hoiii pantang - kalau boleh lempang bertubi-tubi mmg best - malangnye i am not that kind of mother to my kids - saya mmg garang but not that garang sampai senang2 nak lempang2 anak!!!

2. bila gi shopping mall - merata-rata orang lelaki sekarang gendong handbag si girlpren or si isteri - pantang jugak nih!!! ehh ngada2 nye - itu pon pantang!
kan dah cakap tadi yg something sweet n loving to others tu kadang-kadang sangat annoying to me!!!!! suke hati ai la kan - ai punye pantang!!!

3. bila tengah tengok TV - tengah membaca - tengah ngadap computer - tetiba dengar isymil - ketuk-ketuk kerusi - ketuk-ketuk meja ala2 haming lagu tapi pantang betoi telinga saya mendengarnyer!!! gangguan telinga - selalu cuba not to stop him tapi tak boleh sebab it was soooo annoying!!!

4. bila nak beli bra or panty and the sales girl sibuk tanye size ape!!! bila saya belek2 - tengok2 - bukak2 lipatan - hoiii tak menyempat-nyempat dia nak melipat dgn muka mencuka - adat la kan sebelum membeli mesti nak tengok2 dulu - salah ke!!! yang tak sabar2 nak melipat tu asal!!! kdg belum sempat letak dia dah rampas - as if - bak sini aku lipat....ko bukan nak beli pon!!! kalau saya dapat spesis cenggini - matik le dia melipat sbb saya akan memunggah selagi mau!!! lipat la kau disitu!!!! buekkk!!!

5. bila tengok si suami membasuh kain - menjemur kain - melipat kain - this is annoying di mata saya but to some nampak so the mithali - hakkpuii - 
yess it is good to help with the house work but please lah - it is no longer a help kalau dah jadi a husband's routine - hooiiii sangat annoying okay!!!

6. bila iman cakap meleleh-leleh - tak tau dia ikut siapa BUT this is seriously my biggest fear - pantang!!! it may sound pleasing to others but sounded like shittt to me!!! ce cakap mcm lelaki perkasa sikit - jangan nak meleleh-leleh - cakap terang-terang - tak suke betul bila tetiba dia ckp meleleh2 nih!!! geli sama erti dgn pantang - paham???

7. bila meja makan tak dikemas selepas makan - this is a big NO in my house - and bila tengok kat rumah sape2 yg meja makan tak dikemas setelah selesai sessi makan-makan , i was like , kemon.......takkan itu pon tak tau!!! kemas la meja tu!!! annoying!!! tapi takkan la nak mengemas meja makan rumah orangkan!!! btw meja makan umah mak saya pon semak samun jugak - walaupon rakyat ramai!!! and it is annoying indeed!!!!

8. bila bersemuka dgn cicak - choii pantang - musuh no satu and kebanyakan cicak macam tau-tau - betapa saya 'pantang' melihat mereka!!! once nampak cicak - i will stop doing whatever yg saya sedang buat - serious whatever!!!!
nampak mcm ngada-ngada la sikit - so what!!! time tu la pon nak ngada-ngada!!! heeee!!!!


jumpe lain kali for my next pantang!!! 

No comments:

Post a Comment