click me

Tuesday 15 January 2013

9. Demam

DEMAM - saya mmg spesis yg sangat susah nak demam - tetiba ahad lepas - subuh2 dah terasa demam - sakit2 sendi - sengal2 badan - suasana blur2 - kuning2 jer - cik darlin kul 7 pagi dh kerja - ahad pon keje - rajinkan - maka tinggal la saya dgn hero2 saya - utk mengawal anak2 (ala2 remote control tak'de bateri) sepanjang hari saya baring diruang tamu di sofa bed - bertemankan bantal dan comforter - ubat paling best - adalah suara ilham - omg - riuh dgn jerit pekik - nangis - gelak tawa - makin membara2 - membuak2 demam ye - semua makan minum ilham dijaga oleh abang iman dan abang isymil - berak ilham - ditujukan khas utk abg iman - abg isymil basuh cincai - bau taik tak ilang - bueekkk!!! sepanjang hari menu adalah burger - maggi dan roti - masak sendiri - bila ilham mengacau didapur - saya akan menjerit dari ruang tamu - peh tu dia dtg n ckp - ape ibu mayah-mayah.......(marah2) bila saya cakap - jgn kacau abang masak....bahaya..... jawapan standard dia adalah - ooooooooo - o yg sangat panjang seolah2 sgt paham - n takkan buat dah!!! Konon............
demam yg sarat dgn bunyi-bunyian - bunyi TV - bunyi computer - bunyi ilham main ketul2 - campak2 - tembak2 - yg buat saya rasa nak menjerit - supaya semua diam sunyi sepi - tapi ape kan daya - tak berdaya - tambah tak jadi marah bila lihat dapur - sinki dan ruang makan sangat kemas - bersih dan teratur - pandainyer anak2 bujang ibu............ilham pon pandai..........pandai buat SEMAK!!!!!!!

1 comment:

  1. Harap dah sihat yer =P
    Baru perasan ada overlook the entry =)

    ReplyDelete