click me

Thursday, 2 February 2012

2. Berus gigi la wei....

dah berus gigi? antara soalan WAJIB saya pada iman dan isymil! hari2 tanpa jemu mengingatkan 2 teruna ni jangan lupe berus gigi! mcm le gigi tu nun jauh disana! sgt heran bin ajaib - haruskah saya menggantung banner dlm billik mandi - sebagai tanda saya dh malas nk menjerit2 dari bwh mengingatkan mereka!! fed-up yang tak boleh give-up ini membuatkan saya geram, geram dan geram! buat iman n isymil....sedarlah dari mimpi sebenarnye gigi itu ibarat permata....permata yg bakal menghensemkan muka yg x berape nak hensem bila besar nnt, memaniskan senyuman yg x berapa nak manis bila nak ngorat esok dan meyakinkan diri yg x berape nk yakin bila berdepan dgn segala mcm kemungkinan mendatang. sila sedar dgn kadar segera ya....sebelum gigi anda berdua berkulat kekuning-kuningan disertai dgn bau-bauan yg menusuk kalbu. yang pasti..... bila tua tanpa gigi nnt, saya pasti tersenyum sendiri teringat2 saat ini....n hopefully saya masih ayu anggun bergaya walau pun tanpa GIGI....hehehe.

4 comments:

  1. Tadi loading slow tak jumpa tempat komen. Bila malas berus gigi, gigi jadi lubang cam saya. masa kecik malas, padan muka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. exactly....dulu2 ibu x bising cam akak ke?

      Delete
  2. hehe.. pnah satu saat sy maaaalas sgt nak gosok gigi, hampir jadi tebiat. lepas tu tiba2 kena sakit gigi, berdenyut2.. stat drpd tu, tobat dah..xmo dah malas2 gosok gigi.. hehe

    ReplyDelete
  3. Anak2 ku jua sama....xbrap nk rajin menggosok. tp kalau iba time rajin...seploh kali mandi pon akan gosok gigi time mandi =)

    ReplyDelete